Wednesday, September 01, 2004

Zado Records


Oslo selskap som jeg lover å komme tilbake til med en nærmere omtale av. Når jeg oppdaterer denne vil jeg også skrive litt om artistene. I mellomtiden legger jeg ut diskografien her;

Z 001 Norske gutter - Mamma mamma mannen ga meg gonorrè/Hvem faen tror du du er? (Desember 1980) 7" ps. Finnes også som white label test pressing. "Mamma mamma mannen ga meg gonorre" senere på samleren Anarki og kaos (Voice of wonders VOW 029) lp med hefte 92, også som cd.
Z 002 Babij jar - Ice Age//Babij jar/From Here To Eternity (1981) 7" ps. "Ice Age" senere på bootleg samleren Powerpearls Volume 4 (PEARL 4) lp 99
Z 003 De sjenerte - Si ja til De sjenerte (1981) 7" ep ps. Var annonsert som "Atomkrig" i noen annonser. "Vi vil ha øl" senere på samleren Anarki og kaos (Voice of Wonders VOW 029) lp med hefte 92, også som cd. "Hva skal vi si?" senere på bootleg samleren Bloodstains across Norway ( ) lp 97. Også som cd.
Z 004 Johnny Yen Bang - Folk i gata//Folk i gata (dub)/De gale (1981) 12" ps. "Folk i gata" senere på en limited edition bonus cd med første opplaget til samleren Party terror vol II (Wapz LSKRBK 01) 2xcd 94.
Z 005 Dobbel V/Hiss - Geometri (1981) 12" ps ep.


Av Tore Stemland

Tidligere trykt i cd-r fanzinen Æ VEIT DA FAEN Æ #1 (august 2004)

No comments: